PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Na pbnmarket.pl poznasz pełną ofertę PBN.

Żeby klient spostrzegł twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę www, ale także zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne fachowe i użyteczne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – proste pozyskiwanie sporej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, bo są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są przeważnie stosowane jako część złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość pozyskania dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres oraz e-mail bądź telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w internetowym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Następny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, gdyż natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami medycyną oraz inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO