Pozycjonowanie - usługa na miarę waszych potrzeb.
Istnieją trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep odzieżowy Jeżyce”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na promocję i nie może rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Ważne jest też to, iż rośnie tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips MG5720/15 szara,
– telefon Samsung Galaxy A40 czerwony,
– obuwie Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę towarów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Tłusty Czwartek lub finały Pucharu Europy w piłce nożnej. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie należy zacząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]