Potrzebujesz więcej wiadomości dotyczących SEO Kraków? Wejdź na https://seo4.net
Firmy lub administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie polecamy, to podjęcie działań samodzielnie. Nie mając rozeznania w tematyce SEO i nie monitorując systematycznie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, lecz nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od projektowania graficznego, kreatywnego pisania, kodowania i kampanii Google Ads, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.
Po czym poznać kompetentną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERPach? Polecamy postawić na agencję, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych reklamowych i kreatywnych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest zakładka z opisem tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę należy przeczytać studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na nadchodzące miesiące, ale również przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.
Drugi zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o dodatkowe dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można znaleźć tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO czy o najważniejszych dla klienta artykułach lub usługach, które zamierza wypromować.
Rozliczenie za pozycje – czy to właściwa forma rozliczenia z firmą SEO?
Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które oferują rodzaj umowy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 albo pierwszej strony wyników). To wciąż często napotykany rodzaj rozliczeń, lecz wiąże się z dużym zagrożeniem – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt przy pomocy naruszania standardów określonych przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, więc odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za usługi agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by opracować drobiazgowy audyt SEO, a następnie wdrożyć wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo niższe.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]